ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը Fox News-ին տված հարցազրույցում նշել է, որ շատ դժվար զրույց է ունեցել Զելենսկու հետ և հերթական անգամ զգուշացրել նրան, որ Կիևը հաղթաթղթեր չունի: ԱՄՆ-ի նախագահը խոսել է նաև Ռուսաստանի դեմ լրացուցիչ պատժամիջոցների կիրառման մասին, շեշտելով, որ հարցը քննարկվում է, և դրանք կարող են կիրառվել։ «Ես միշտ դա պահուստում ունեի։ Անհրաժեշտության դեպքում կօգտագործեմ։ Ես կնախընտրեի դա չօգտագործել։ Ի դեպ, դա շատ կարևոր է»,- հավելել է Թրամփը։               
 

«Պետք է հասկանալ` ինչն է իրեն սպառել, և ինչ պահանջ ունի 21-րդ դարի այցելուն»

«Պետք է հասկանալ` ինչն է  իրեն սպառել, և ինչ պահանջ ունի 21-րդ դարի այցելուն»
30.01.2015 | 12:01

Ալեքսանդր Սպենդիարյանի տուն-թանգարանը Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին նվիրված միջոցառումների շրջանակում նախատեսում է յուրատեսակ ֆլեշ-մոբ: «Տուն-թանգարանին կից պուրակում կհնչեն Սպենդիարյանի «Առ Հայաստան» կոնցերտային արիան` Հովհաննես Հովհաննիսյանի խոսքերով, «Այնտեղ, այնտեղ, դեպ վեh այն դաշտը» հերոսական երգը` Խաչատուր Աբովյանի «Վերք Հայաստանի» վեպի մոտիվներով՝ մոմավառության լուռ արարողությամբ»,- «Իրատես de facto»-ի հետ զրույցում ասաց տուն-թանգարանի տնօրեն ՄԱՐԻՆԵ ՕԹԱՐՅԱՆԸ, նշելով, որ այս ստեղծագործությունները գրվել են 1914-15 թվականներին, ջարդերի անմիջական տպավորության ներքո: Տարվա ընթացքում տուն-թանգարանում կցուցադրվեն նշված ստեղծագործությունների նոտաների առաջին հրատարակությունները, որոնք ունեն մեկդարյա պատմություն: Հետագայում դրանք Գևորգ Բուդաղյանի խմբագրությամբ տեղ են գտել Սպենդիարյանի երկերի լիակատար ժողովածուի մեջ:

Ի դեպ, երբ Սպենդիարյանը «Այնտեղ, այնտեղ, դեպ վեհ այն դաշտը» ուղարկում է Մոսկվայի հայկական ընկերությանը` տպագրության, ցանկություն է հայտնում, որ այն ձևավորի հայ նկարիչը: Այդպես էլ լինում է. այս ստեղծագործության նոտաների շապիկը ձևավորում է Մարտիրոս Սարյանը:

Նշենք, որ ապրիլքսանչորսյան զոհերի հիշատակին նվիրված ֆլեշ-մոբը կիրականացվի Սպենդիարյանի մահվան օրը` մայիսի 7-ին: Ընդհանուր առմամբ, ամեն տարի թանգարանն ունենում է հիշատակի օրեր. Սպենդիարյանի ծննդյան և մահվան օրերը նշվում են օպերայի հրապարակում` կոմպոզիտորի շիրմի մոտ, ուր հավաքվում է արվեստասեր հասարակությունը: Երաժշտական թանգարանը յուրատեսակ ծրագրերով է ներկայանում նաև «Թանգարանային գիշեր» միջոցառմանը՝ այցելուների աննախադեպ հոսք ապահովելով: Առանձնահատուկ ուշադրություն է դարձվում կրթամշակութային ծրագրերին, կազմակերպվում են համերգներ, ցուցահանդեսներ, դասախոսություններ և ավանդական միջոցառումներ, «Ռոմանսի երեկոներ», «Պատանի սպենդիարյանականների երդում», «Մեկ օր Սպենդիարյանի տուն-թանգարանում» և այլն:

Այնուհանդերձ, ամենացավոտ հարցը այցելուների պակասն է: Ակտիվ են կոնսերվատորիայի ուսանողները (նույնը չի կարելի ասել երաժշտական ուսումնարանների դեպքում), երաժշտական, նաև հանրակրթական որոշ դպրոցներ: Ոմանց հետ թանգարանը տարիների համագործակցության պատմություն ունի (Ալ. Սպենդիարյանի, Սայաթ-Նովայի անվան երաժշտական դպրոցներ, Անանիա Շիրակացու անվան ճեմարան, Ջոն Կիրակոսյանի, Յավորովի անվան դպրոցներ):

«Կան դպրոցներ, որ առհասարակ չեն այցելում թանգարան: Ինչքան էլ ասեն` օրենքը թույլ չի տալիս դրամահավաքություն, միևնույն է, եթե ուսուցիչն ուզում է թանգարան այցելելու մշակույթ ձևավորել երեխաների մեջ, սեր ներդնել դեպի մշակույթը, երաժշտությունը, ապա անպայման կնախաձեռնի նման այցելություններ»,- համոզված է տուն-թանգարանի տնօրենը:

Հետաքրքրվեցի` աբոնեմենտային համակարգը գուցե լուծե՞ր այս խնդիրը, և նոր սերունդը կախված չլինե՞ր ուսուցչի «բարեհաճությունից»:

«Կարծում եմ` այո: Տարիներ առաջ գործում էր աբոնեմենտային համակարգ, որը նախաձեռնել էր Կենտրոն վարչական շրջանի այդ ժամանակվա ղեկավար Գագիկ Բեգլարյանը, և պետք է ասեմ, որ կենտրոնի գրեթե բոլոր դպրոցներն այցելում էին թանգարան: Ես չեմ կարծում, որ դա պարտադրանք է: Երեխան չգիտի ուր գնալ, նրան ոչ թե պարտադրում ես, այլ ուղղորդում: Կսիրի, թե ոչ, կախված է նաև նյութի մատուցման եղանակից: Կարող եմ ասել, որ երեխաներն այստեղից հեռանում են ոգևորված, հատկապես «Վիրտուալ դիրիժոր» ինտերակտիվ խաղի տպավորությամբ»:

Թանգարանն ունի նորագույն տեխնոլոգիաներով վերազինված եռալեզու էքսպոզիցիա: «Պետք է հասկանալ` ինչն է իրեն սպառել և ինչ պահանջ ունի 21-րդ դարի այցելուն»,- ընդգծեց Մարինե Օթարյանը: Մեր օրերում մեծ նշանակություն ունի գովազդը: Զրուցակիցս փաստեց, որ այդ առումով էլ ակտիվ են: Թանգարանային անցուդարձը, ընթացիկ միջոցառումները հանրահռչակվում են թանգարանի կայքում, սոցցանցերում: Տուն-թանգարանը հասանելի է նաև թվային տարածքում: Գործում է վիրտուալ շրջագայություն, կարող եք տանը նստած այցելել թանգարան, ծանոթանալ ցուցանմուշներին: «Գովազդ քիչ թե շատ արվում է, պարզապես ոչ բոլորն են հետաքրքրվում բարձր արվեստով, իսկ Սպենդիարյանը բարձր արվեստ է»,- նկատեց Մարինե Օթարյանը: Անդրադառնալով «Զբոսաշրջիկները հետաքրքրվո՞ւմ են թանգարանով» հարցին` ասաց. «Չեմ կարող ասել, թե ակտիվությունը մեծ է, սակայն 2014-ը աննախադեպ էր նրանով, որ ունեցանք մեծ թվով ճապոնացի այցելուներ, ինչն էլ մեզ մղեց եռալեզու բուկլետը դարձնելու հնգալեզու` ավելացնելով՝ ֆրանսերենն ու ճապոներենը»:

Ալեքսանդր Սպենդիարյանի տուն-թանգարանը հիմնադրվել է 1963-ին` ՀԽՍՀ մինիստրների խորհրդի նախագահ Անտոն Քոչինյանի նոյեմբերի 21-ի N491 որոշմամբ, Նալբանդյան 23 (այժմ` 21) հասցեում, այն տանը, որտեղ կոմպոզիտորն ապրել է կյանքի վերջին տարիներին` 1926-1928 թթ.: Բացվել է 1967-ի նոյեմբերի 25-ին: Այն Հայաստանում առաջին երաժշտական տուն-թանգարանն էր:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1707

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ